کاشت به روش FUT

در روش FUT ، تعداد زیادی فولیکول در یک نوار نازک از پشت سر برداشت می‌شوند. فولیکول‌ها در لایه‌ی میانی پوست قرار دارند؛ لذا برش ایجاد شده در فرآیند جراحی، نسبتاً عمیق است. بعد از بهبودی زخم ایجاد شده، جای زخم یا اسکار ایجاد می‌شود که از نشانه‌های کلاسیک کاشت مو است. البته این اسکار در زیر موها پنهان و به مرور زمان کمرنگ می‌شود.

آیا کاشت مو به روش FUT برای همه مناسب است؟

هرچند که روش کاشت مو FUE (Follicular Unit Extraction) به دلیل عدم نیاز به برش و خیاطی و همچنین تحمل درد کمتر، در مقایسه با روش‌های قدیمی کاشت مو، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است، اما این روش برای همه مناسب نیست و برخی افراد نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

برخی از مواردی که ممکن است طی آنها کاشت مو FUE به مشکلاتی برخورد کند، شامل موارد زیر می‌شود:

  • کمبود موهای سالم در ناحیه‌ی پشت سر برای جمع‌آوری فولیکول‌های موی سالم
  • بیماری‌های خاصی که ممکن است باعث تأخیر در رشد مو و یا ناتوانی در جمع‌آوری فولیکول‌های موی سالم شوند
  • مشکلات پزشکی مانند بیماری‌های قلبی، نارسایی کلیوی، دیابت، واکنش‌های حساسیتی به داروها و غیره
  • تعداد موهای خالی بسیار زیاد در ناحیه‌ی مورد نظر که احتمالاً نیاز به روش‌های دیگری برای کاشت مو دارند.

بنابراین، قبل از اقدام به کاشت مو با هر روشی، بهتر است با یک پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید و نظر وی را در این مورد بپرسید.

برتری‌های FUT نسبت به FIT

1. مسائل مربوط به ناحیه‌ی برداشت، کیفیت فولیکول‌ها و تعداد گرافت‌های به دست آمده

گرافت‌هایی که در روش FUT به دست می‌آیند، از ناحیه‌ای برداشت می‌شوند که بیشترین مقاومت را در برابر ریزش دارند. در FIT برای این که همان تعداد گرافت باکیفیت به دست آید، باید از ناحیه‌ای با ۵ برابر وسعت فولیکول‌ها را برداشت کرد.

به طور کلی کیفیت فولیکول‌های برداشت شده در روش FIT کمتر و احتمال آسیب به آن‌ها نیز بیشتر است. در کل تعداد گرافت‌های برداشت شده نیز در FUT نسبت به FIT در یک جلسه بیشتر است. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که ممکن است بهترین روش کاشت مو برای فردی روش FUT باشد، همین کیفیت و تعداد گرافت‌ها است. به ویژه برای کسانی که تراکم موی بسیار کمی در ناحیه‌ی گیرنده دارند.

* وضعیت کیفیت فولیکول‌ها در روش‌های SUT و Micro FIT تا حد بسیار زیادی بهبود یافته‌ است.

2. عدم نیاز به تراشیدن موهای بانک مو

3. عدم آسیب به گرافت‌ها

در روش FIT دو مشکل ممکن است اتفاق بیفتد که در FUT اصلاً رخ نمی‌دهند. یکی کنده شده قسمت بالایی گرافت و دیگری انتقال فولیکول به لایه‌های عمیق‌تر پوست است. هردوی این‌ها در مرحله‌ی برداشت رخ می‌دهند. اگر فولیکول‌ها به لایه‌های عمیق‌تر پوست هل داده شوند، احتمال ایجاد شدن کیست وجود دارد. خارج کردن این فولیکول‌ها کار سختی نیست اما بسیار وقت گیر است.

نکته : این مشکل در روش‌های SUT و Micro FIT تا حد بسیار زیادی بهبود یافته‌ است.

4. گرافت‌ها برای مدت کمتری خارج از بدن می‌مانند

5. هزینه‌های این روش کمتر است

روش FUT زمان کمتری می‌برد به همین دلیل ارزان‌تر نیز هست. روش‌های مدرن‌تر FIT مانند SUT و Micro FIT از روش‌ FIT معمولی نیز گران‌تر هستند

By تیم بهکاشت

بیش از 17 سال است که با افتخار در کنارتان هستیم و توانسته ایم با عنایت خداوند متعال و همراهی و اعتماد شما عزیزان ، زیبایی را به بیش از 5000 ایرانی و غیر ایرانی(توریست سلامت) هدیه بدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 5 =