مراحل رشد مو بعد از کاشت

قبل از پرداختن به مراحل رشد مو بعد از کاشت بهتر است بدانیم که کاشت مو یک نوع جراحی است که با انتقال موها از نواحی دارای تراکم به نواحی کم پشت و دچار ریزش، به بازیابی مو کمک می‌کند. این روش از دهه ۱۹۵۰ توسط پزشکان استفاده می‌شود، اما در سال‌های اخیر تکنیک‌های آن تغییر کرده است. برای انجام کاشت مو ، ابتدا جراح پوست سر شما را تمیز می‌کند و دارویی برای بی حس کردن محل برداشت (پشت سر) تزریق می‌کند. سپس با استفاده از ابزار مخصوص، گرافت‌های مورد نیاز از پوست سر برداشته می‌شوند و در ناحیه پشت سر و حد فاصل بین دو گوش (بانک مو) قرار می‌گیرند. سپس گرافت‌ها کنار گذاشته و محل برداشت بخیه می‌شود تا این ناحیه پنهان شود. تعداد و نوع پیوند شما بستگی به نوع مو، کیفیت، رنگ و اندازه منطقه پیوند شما دارد. سپس با استفاده از چاقوی جراحی یا سوزن، ناحیه مو تمیز می‌شود و هر پیوند با ظرافت در یکی از سوراخ‌ها با زاویه مناسب قرار می‌گیرد. بسته به اندازه پیوندی که انجام می‌دهید، این روند ممکن است حدود ۴ تا ۸ ساعت طول بکشد.

برای داشتن نتیجه بهتر در کاشت مو، ابتدا باید با یک پزشک حرفه‌ای مشورت کرده و وضعیت خود را ارزیابی کنید. مراحل کاشت و مراقبت‌های بعد از جراحی نیز برای اثر بهتر کاشت مو مهم هستند. قبل از اقدام به کاشت مو، باید به فاکتورهایی مانند نسبت رشد موها، جایگزینی موها، نازک شدن و طاسی گسترده، ریزش مو به دلیل شیمی درمانی یا سایر داروها، و اسکار ضخیم پوست سر در اثر جراحات توجه کنید.

رشد موهای کاشته شده و نتایج حاصل بر اساس دو عامل متفاوت است: ظهور popping و بلوغ maturation. ظهور به نفوذ موهای جدید و پیوند شده یا رشد به بیرون از پوست سر اشاره دارد و بلوغ به ضخیم شدن، تیره شدن و طبیعی شدن این موها. برای رسیدن به مرحله رشد نهایی، همه موها باید از طریق پوست سر بیرون زده و با ضخیم شدن، تیره شدن و نرمال شدن بافت کاملاً بالغ شده باشند. پس از پیوند، فولیکول‌های مو به مرحله استراحت طبیعی می‌روند و موهای کوچک موجود در فولیکول‌ها طی ۲-۴ هفته پس از عمل می‌ریزند. رشد موی جدید از ۳ ماهگی فولیکول‌ها شروع می‌شود و تغییرات در ماه ۱۲ام دیده می‌شوند و اغلب حتی تا ماه ۱۸ام بعد از عمل جراحی طول می‌کشد. لذا رشد و ظهور کامل کاشت مو حداقل برای یک سال، گاهی اوقات یک سال و نیم قابل مشاهده نیست.

"</p

مراحل رشد مو بعد از کاشت

مراحل رشد مو بعد از کاشت مو به شرح زیر است:

  • در ماه سوم، موهای جدید از پوست سر شروع به بیرون آمدن می کنند. تا پایان این ماه، حدود 30 درصد از موهای کاشته شده به پوست سر نفوذ می کنند.
  • 40 درصد موهای کاشته شده تا ماه چهارم و 50 درصد تا ماه پنجم رشد خواهند کرد.
  • تا ماه ششم، تقریباً 60 تا 70 درصد موهای جدید به طور کامل از پوست سر بیرون می‌آیند.
  • تا ماه نهم حدود 90 تا 100 درصد موهای کاشته شده رشد کرده و بیشتر تغییرات در مرحله بلوغ خواهد بود.

مراحل بلوغ موهای کاشته شده به شرح زیر است:

زمانی که موها برای اولین بار بین ماه های سوم تا پنجم ظاهر می شوند، بسیار ظریف، شفاف، کوتاه و نازک هستند. از این ظاهر به عنوان “نابالغ” یاد می شود. در ماه ششم، تقریباً 40 تا 50 درصد از موها “بالغ” در نظر گرفته می شوند و بیشتر بیماران مزایای کاشت مو را در ظاهر خود مشاهده می کنند. در این مرحله، بیماران می توانند موهای جدید را کوتاه کرده، حالت دهند و ببینند که چگونه موهای جدید با موهای بومی آنها ترکیب می شود.

با این حال، موهای پیوند شده در این مرحله هنوز نابالغ هستند، نازکتر از موهای بومی، و تا حدودی در بافت “درشت” یا “پیچیده” هستند که یک تغییر موقت است که با گذشت زمان از بین می رود. این مرحله هنوز در نیمه راه است و تنها حدود 70 درصد از موها از پوست سر بیرون آمده اند، بنابراین نسبت به بقیه موها نازک تر و تا حدودی روشن تر هستند. به نظر می رسد که موها تا ماه هشتم که مرحله بلوغ نهایی خود را بین ماه های 9 تا 12 شروع می کنند، همچنان تا حدودی درشت و نازک به نظر می رسند. در این مرحله تقریباً تمام موهای جدید ظاهر شده و کاملاً تیره، ضخیم و پرپشت می شوند. بافت نرمال یا “صاف” است تا با بقیه موها مطابقت داشته باشد.

زمان دیدن نتایج نهایی کاشت مو است

برای بسیاری از بیماران، کاشت مو در 12 ماهگی به رشد کامل می رسد، به طوری که 100 درصد موها ظاهر شده و همه موها کاملاً تیره، ضخیم و نرمال هستند. توجه به این نکته مهم است که این بازه‌های زمانی فقط میانگین تقریبی هستند، زیرا موهای برخی از بیماران سریعتر یا کندتر از دیگران رشد می‌کنند. فقط به این دلیل که می بینید موهایتان سریعتر یا کندتر از دیگران رشد می کنند، به این معنی نیست که نتیجه بهتر یا بدتر خواهد بود. این فقط به این معنی است که ممکن است زمان کم و بیش برای رسیدن به نتیجه نهایی طول بکشد.

همه بیماران دارای فیزیولوژی منحصر به فرد هستند و بنابراین رشد موی آنها متفاوت خواهد بود، به همین دلیل است که بسیاری از پزشکان برای ارزیابی نتایج نهایی کاشت مو تا 18 ماه صبر می کنند. بسیاری از بیماران در واقع تا 18 ماهگی شاهد تغییرات خواهند بود، بنابراین اگر پزشک شما معتقد است که شما هنوز “نابالغ” هستید و بیش از 12 ماه پتانسیل رشد دارید، ناامید نشوید. این امر به ویژه در مورد بیمارانی که تحت پیوند در نواحی میانی پوست سر یا تاج قرار می گیرند، جایی که رشد و بلوغ کندتر از خط موی جلویی است، صادق است و اکثر پزشکان معتقدند که نتایج نهایی ممکن است تا 18 ماه طول بکشد تا قابل مشاهده باشد

کلینیک بهکاشت با بیش از 17 سال سابقه و برند ثبت شده و هزاران نمونه موفقیت آمیز نگرانی شما را از این بابت مرتفع خواهد کرد. همین حالا درخواست مشاوره رایگان کاشت مو ، ریش و ابرو دهید :

مشاوره رایگان کاشت مو

مشاوره رایگان کاشت ریش

مشاوره رایگان کاشت ابرو

By تیم بهکاشت

بیش از 17 سال است که با افتخار در کنارتان هستیم و توانسته ایم با عنایت خداوند متعال و همراهی و اعتماد شما عزیزان ، زیبایی را به بیش از 5000 ایرانی و غیر ایرانی(توریست سلامت) هدیه بدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =