بهترین سن برای کاشت مو

برای بررسی بهترین سن برای کاشت مو باید ابتدا بدانیم که ریزش مو برای هر دو جنس در هر سنی اتفاق می‌افتد. در بدترین حالت، ریزش موی شدید از اوایل سنین 20 سالگی شروع می‌شود که عمدتاً به دلیل وراثت است. با گذشت زمان، ریزش مو شدیدتر و گسترده‌تر می‌شود و ممکن است منجر به کم پشت شدن یا ریزش کامل مو در سنین 40 تا 50 سالگی شود. در این رابطه، سؤالی که مطرح می‌شود این است که :

مناسب‌ترین سن برای انجام عمل جراحی کاشت مو مانند پیوند موی فولیکولار (FUT) و استخراج واحد فولیکولار (FUE) چیست؟

روند جراحی کاشت مو

عمل کاشت مو شامل پیوند فولیکول‌های مو از مناطقی که موی آن در مقابل ریزش (معمولاً قسمت پشتی پوست سر) مقاوم‌تر است به ناحیه‌ای که موها ریزش پیدا کرده‌اند، می‌شود. از آنجایی که فولیکول‌های موی قسمت پشت سر دائمی هستند، می‌توان آنها را در مناطقی مانند قسمت وسط سر، ابرو یا مژه‌ها پیوند زد که نتیجه کاشت یا پوند دائمی و طبیعی خواهد بود.

فرآیند کاشت مو و تعداد گرافت مورد نیاز به شدت ریزش مو، ویژگی‌های صورت فرد و ایجاد ظاهر طبیعی بستگی دارد. اگرچه کاشت مو برای افراد بالاتر از 18 سال قابل انجام است، اما توصیه می‌شود تا پس از 25 سالگی، عمل پیوند مو انجام شود.

کاشت مو برای جوانان

کاشت مو برای مردان جوان به عنوان یک گزینه برای رفع مشکلات ریزش مو و کمبود تراکم موها، ممکن است در نظر گرفته شود. با این حال، اگر الگوی ریزش مو در فرد مشخص نشده باشد، عمل پیوند مو ممکن است با مشکلاتی مواجه شود. همچنین در صورت انجام عمل پیوند مو در سن جوانی، ممکن است رشد موهای پیوند شده با رشد موهای طبیعی فرد همخوانی نداشته باشد و موجب ظاهر غیرطبیعی شود. در نتیجه، پیشنهاد می‌شود که در صورت نگرانی از ریزش مو، ابتدا از روش‌های غیرجراحی مانند ماینوکسیدیل Propecia و فیناستراید Minoxidil استفاده شود و در صورت لزوم، پس از تأیید الگوی ریزش مو توسط جراح متخصص، به کاشت مو فکر کنید.

سن ایده‌آل کاشت مو

به گفته متخصصان کاشت مو، سن ایده‌آل برای انجام این عمل برای افراد بالای 40 سال است، زیرا در این سن اکثراً ریزش مو شدید است و می‌توان با کاشت مو به نتیجه مطلوب رسید. با این حال، برای افراد جوان، پیوند مو ممکن است با مشکلاتی مواجه شود و به دلیل عدم همخوانی رشد موهای پیوند شده با موهای طبیعی، ظاهر غیرطبیعی ایجاد شود. در نتیجه، برای جوانان پیشنهاد می‌شود از روش‌های غیرجراحی استفاده کنند.

قبل از انجام عمل کاشت مو، باید سابقه خانوادگی بیمار بررسی شود تا الگوی ریزش مو و تراکم موها در فرد مشخص شود. همچنین حجم موهای منطقه اهداکننده نیز باید مورد بررسی قرار گیرد تا مطمئن شویم که موی کافی برای پیوند مو وجود دارد. برای اینکه بهترین روش کاشت مو برای هر فرد مشخص شود، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کرده و روش مناسب برای خود را انتخاب کنید.

در نهایت، برای کسانی که به دنبال رفع مشکلات ریزش مو و کمبود تراکم موها هستند، پیشنهاد می‌شود با مشاوران مراکز زیبایی به صورت حرفه‌ای و با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا، درباره کاشت مو مشورت کنند و پس از بررسی‌های لازم، بهترین تصمیم را بگیرند.

کلینیک بهکاشت با بیش از 17 سال سابقه و برند ثبت شده و هزاران نمونه موفقیت آمیز نگرانی شما را از این بابت مرتفع خواهد کرد. همین حالا درخواست مشاوره رایگان کاشت مو ، ریش و ابرو دهید :

مشاوره رایگان کاشت مو

مشاوره رایگان کاشت ریش

مشاوره رایگان کاشت ابرو

By تیم بهکاشت

بیش از 17 سال است که با افتخار در کنارتان هستیم و توانسته ایم با عنایت خداوند متعال و همراهی و اعتماد شما عزیزان ، زیبایی را به بیش از 5000 ایرانی و غیر ایرانی(توریست سلامت) هدیه بدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + یک =